Ambassadeurs

Ambassadeurs

Hoe zetten A merken dit intern in beweging? 

PiM_Ontbijt_Ambassadeurs_2112014_wb

Je hoort het veel: “Maak van je klanten ambassadeurs” of “Enthousiaste klanten worden superpromoters en echte fans”. Om dit te bereiken moeten medewerkers investeren in het opbouwen van het vertrouwen. Hoe gaan A-merken, die een enorme diversiteit aan klanten en medewerkers hebben, hiermee om?

Tijdens dit InspiratieOntbijt kregen we inzicht in de strategie en de ervaringen van Philips en Vodafone. Zij namen de deelnemers mee in hoe zij beginnen bij hun medewerkers, om vervolgens het merk extern verder te laden.

Gastspreker was Brigitte Franssen, Head of Global Recruitment Marketing bij Philips. Zij vertelde over de employer brand strategie en hoe deze wordt doorvertaald in de recruitment marketing activiteiten. De medewerkers zelf spelen hierin een essentiele rol, om te bouwen aan het employer brand. Daarnaast bespraken we een case van Vodafone over de opzet en uitrol van een nieuw retailconcept, waarin klantbeleving centraal stond. De manier waarop medewerkers zijn opgeleid, maakt dat de medewerkers het concept optimaal kunnen uitdragen.

Na de inspiraties uit de verhalen van Philips en Vodafone, ging het publiek in groepsverband zelf aan de slag met de vragen:

  • Hoe zou je de propositie kort omschrijven voor jouw medewerkers?
  • Hoe activeer je deze propositie om van je medewerkers jouw ambassadeurs te maken?

Een waardevolle discussie ontstond. Met een belangrijke rode draad: Interne ambassadeurs kun je aantrekken en trainen, en daarbij onstaan de krachtigste interne ambassadeurs als je ze aanspreekt op hun eigen motivatie gebaseerd op de kernwaarden van het bedrijf.

We delen onze kennis, netwerk en inspirators graag met jou. Een fundament voor samenwerking en ontwikkeling.

Ontbijt je een volgende keer mee? Mail je adres via het contactformulier: dan nodigen we je uit! 

Ontvangst is altijd vanaf 8.00 uur. Het programma start om 8.30 uur en eindigt om 10.30 uur.

Daniella Teunissen

No Comments

Post a Comment