Alewijnse – internationale branding

Alewijnse – internationale branding

Empowering your business. Met die slogan voorziet Alewijnse de maritieme sector, industrie en utiliteitsbouw wereldwijd van elektronische systemen en totaaloplossingen. Het familiebedrijf bestaat al ruim 100 jaar en telt inmiddels zo’n 1100 werknemers. Dat alles levert veel ervaring op. Een schat aan kennis. En niet in de laatste plaats groei. Zo heeft Alewijnse naast het hoofdkantoor in Nijmegen meerdere vestigingen in de rest van Nederland en in het buitenland.

Met al die ontwikkelingen vond Alewijnse het tijd om eens goed naar de eigen organisatie te kijken. Naar de eigen merkidentiteit, om die weer in lijn te brengen met waar het bedrijf naartoe wil. Een opdracht die het bedrijf neerlegde bij Partner in Marketing en waarmee we met veel plezier aan de slag gingen. We hielden interviews met medewerkers en klanten van Alewijnse. Voerden een marktanalyse uit en definieerden de nieuwe identiteit. Klaar voor uitrol en integratie in de organisatie.

Volgens CEO Dick Alewijnse koos zijn organisatie niet zomaar voor Partner in Marketing. “Het bureau heeft veel ervaring in onze branche, kent de markt en weet daarin snel overzicht te krijgen. Die kennis, daarvan gaan wij vast en zeker de vruchten plukken.”

Category

Communicatieplan, Huisstijl wijziging, Internationalisering, Klantonderzoek, Marketingplan, Merkpositionering, Proces en gedrag, Teambegeleiding

Tags
Alewijnse, Intern veranderen, Kernwaarden, Merkidentiteit, Merkprofiel