Ontbijt

Delen is vermenigvuldigen

 

Delen van ons netwerk en mensen die ons inspireren doen we elke dag. Een paar keer per jaar doen we dit extra vroeg tijdens het PiM InspiratieOntbijt. Want ontbijten moet je toch. En als je bij die boterham meteen je kennis kunt aanscherpen, dan is dat mooi meegenomen. We nodigen een inspirator uit, die weet te prikkelen rondom een trending thema of vraagstuk waar wij zelf ook nieuwsgierig naar zijn. Een ochtend vol interactie en mooie ontmoetingen, kort en krachtig.

  • 10 februari – Doeltreffend

    Om communicatieve en commerciële doelstellingen te halen, zetten bedrijven diverse middelen en mensen in. Beurzen, events, online marketing, free publicity, adverteren….logische en steeds vaker meetbare instrumenten. En sportsponsoring, nemen we dat ook in overweging? Feit is dat er een terugloop is van de ‘grote’ sponsors in......

  • 4 maart – Stel je voor …

    Stel je voor …. iemand vertelt je een verhaal en je ziet het zo voor je. Alsof je het bijbehorende beeld kan schetsen. Met als resultaat dat ideeën of visies tot leven komen. Onze ogen zijn één van onze belangrijkste zintuigen, dus eigenlijk heel logisch.......

  • Durf te vragen

    Wat levert de kunst van vragen stellen op? Echt contact maken in een gesprek valt soms niet mee. We zijn snel afgeleid of bezig met wat we zelf willen zeggen. Doordringen tot de kern vraagt aandacht. En herken je dit: als iemand een probleem ventileert,......

  • TOBEhave

      Zoals een kind leert lopen, is zakelijk omgaan met elkaar ook een kwestie van vallen en opstaan. Een typisch geval van leren door het te doen. En net als je denkt dat je het onder de knie hebt, sta je verbaasd van het gedrag......

  • Ambassadeurs

    Hoe zetten A merken dit intern in beweging?  Je hoort het veel: “Maak van je klanten ambassadeurs” of “Enthousiaste klanten worden superpromoters en echte fans”. Om dit te bereiken moeten medewerkers investeren in het opbouwen van het vertrouwen. Hoe gaan A-merken, die een enorme diversiteit aan klanten......

  • Brand New People

    Hoe ontwikkelen mensen met je organisatie mee? De hectische directeur, het sturen op output, de lerende organisatie, meer verantwoordelijkheid in de organisatie en de juiste mensen binnen boord houden. Ambitie of realiteit? Tijdens dit InspiratieOntbijt vergeleken we de ontwikkeling van een organisatie met die van......

  • Back to the Future

    Welke invloed hebben ITinnovaties als 3D printen         Wij horen het vaak om ons heen: “De wereld verandert snel” of “Bedrijven die nu overleven, zijn degenen die zich aanpassen aan de veranderingen” of “3D printen gaat bestaande processen op zijn kop zetten”......

  • Bloedverwanten

    Wat is het succes achter familiebedrijven? In Nederland zijn naar schatting 260.000 familiebedrijven. Samen tekenen zij voor circa 53% van het bruto nationaal product.* Het is al jarenlang een stabiele factor in onze economie. Wat is het succes achter deze grote tot kleine bedrijven? Op......

  • Xperience

    Hoe krijg je je publiek mee?    Als we voorafgaand aan het ontbijt hadden gevraagd: “Zing en dein je om 7.30 mee op de muziek van ‘Daar in dat kleine café?’, was de opkomst vast stukken minder. Flowmaker Freek van Daal zorgde door de opbouw......

  • BrandSpirit

      Wat is de kracht van een teamspirit? Helpt het als je een sterk merk hebt samen? Inspiratie haalden we deze ochtend uit het verhaal van het hockeyteam van Heren 1 van HC ‘s-Hertogenbosch. Hoe beter dit team op elkaar ingespeeld is en gebruik maakt van......